zdobywamy Královecký Špičák

dodano: 08-11-2015

Královecký Špičák to najwyższy szczyt pasma górskiego nazywanego przez Czechów Vraní hory, czyli naszych Gór Kruczych. Jego wysokość to 881 metrów nad poziomem morza. 20 września 2015 roku postanowiliśmy, razem z moim synem Franciszkiem, zdobyć trzy szczyty po czeskiej stronie Gór Kruczych: Mravenčí vrch, Kozlík i Královecký Špičák. Poniżej trasa naszej wyprawy przeniesiona z pliku gpx do programu Google Earth:

Samochodem dojechaliśmy do miejscowości Královec, gdzie drogą asfaltową dojechaliśmy w stronę Gór Kruczych aż do znaku zakazu ruchu. Dalej mogą jechać tylko samochody do kamieniołomu. Z tego miejsca w dalszą drogę udaliśmy się na nogach. Co prawda na szczyt mieliśmy zamiar wejść szlakiem pieszym, ale przez pomyłkę od kamieniołomu szliśmy szlakiem rowerowym. Dzięki temu mieliśmy okazje zobaczyć piękne urwiska na terenie kamieniołomu na zboczu Szerokiej. W drodze na Královecký Špičák mieliśmy zdobyć dwie pobliskie góry, ale dotarliśmy tylko na Kozlík, gdzie zaskoczył nas deszcz i zrezygnowaliśmy z wędrówki na Mravenčí vrch. Postanowiliśmy od razu iść na najwyższy szczyt Gór Kruczych. Po drodze zauważyliśmy ciekawy znak z informacją, jak zostać królem Královeckého Špičáku.

W ten sposób zdobyliśmy 17 marca 20015 roku dwa kolejne szczyty Gór Kruczych: Královecký Špičák (881 m n.p.m.) i Kozlík (787 m n.p.m.), dodaliśmy je do siedmiu zdobytych 2 maja 2015 roku szczytów, kiedy to weszliśmy na Długosza (612 m n.p.m.), Anielską Górę (651 m n.p.m.), Czarnogórę (621 m n.p.m.), Skały Kierz (662 m n.p.m.), Pustelnię (682 m n.p.m.), Miejską Górkę (650 m n.p.m.) oraz Górę Lipowiec (605 m n.p.m.) (opis tej wycieczki tutaj).